sobota, 23 maja 2015

"UNO!"- gra która wciąga

Chciałbym z wami się podzielić tym, co sądzę na temat gry "UNO", którą można spokojnie nazwać popularniejszą wersją gry makao.

Gra składa się z:

108 kart
instrukcja

O co chodzi:

głównym celem gry jest pozbycie się swoich kart poprzez odkładanie kart które są tego samego koloru lub tej samej wartości, i tak jak w "makao" posiadacz ostatniej karty gracz informuje hasłem "uno!" i osoba która wygra partię zdobywa tyle punktów ile warte są karty przeciwników. Oprócz kart liczbowych gracz może się ratować kartami specjalnymi które mieszają w grze:
- JOKER zmienia kolor rozgrywanych kart na taką, jaką wybierze rozgrywający tą karte
- "+2" Jeśli gracz wyłoży tą kartę zmusza kolejnego gracza do dołożenia do swojego wachlarza dwóch kolejnych kart i stratę kolejki.
- STOP powoduje że kolejny gracz traci kolejkę
- ZMIANA KIERUNKU zmienia kierunek tury
- JOKER+4 gracz rozgrywający tą karte wybiera kolor dalszej gry a kolejnemu graczowi dodaje do swojego wachlarza 4 karty ze stosu oraz powoduje utratę kolejki

co mi się podoba?

1. wygląd kart i ich ilość. Choć trudno się nimi tasuje chcę się nimi grać bardziej niż zwykłymi kartami do gry
2. reguły gry są proste a gra poprzez "karty specjalne" nie jest nudna

Do czego mógłbym, się przyczepić?

1. Opakowanie gry rozerwało mi się, przy pierwszym otworzeniu, gdyż karty były zbyt ciasno ułożone w tym pudełku, więc trudno mi było wyjąć.
2. błąd wszystkich tych co tworzą instrukcję: Po jaki gwizdek mi Polskiemu mieszkańcowi instrukcja wielojęzyczna gdzie muszę szukać reguł gry po Polsku.

Ogólnie:

Bardzo dobrze zrobiona gra która spokojnie można wziąć na wakacje, gra jest warta swojej ceny Mi się bardzo podoba :)

 OCENA

8/10

0 komentarze: